بیسیم واکی تاکی

یک ابزار کاربردی و مناسب جهت برقراری ارتباط با برد مسافتی بین 1 الی 3 کیلومتر که نیازمند به هیچ گونه زیرساخت ارتباطی ، اعم از دکل ، آنتن و کابل و .. نیست. بیسیم واکی تاکی در محیط صنعتی یکی از کاربردهای چشم گیر در کشور است که نیاز بسیاری از کاربران در حوزه تولید رفع می کند.

عملکرد بیسیم واکی تاکی

بیسیم های واکی تاکی در بسیاری از امورات روزمره ما کاربرد بسازی دارند ، اما از آنجا که اغلب مردم ذهنیت امنیتی از بیسیم دارند ، نمی توانند آن را بعنوان یک وسیله پرکاربرد در امورات روز مره خود در نظر بگیرند.

برای مثال ، استفاده بیسیم برای طبقه اول و دوم یک ساختمان که یک مادر و فرزند بصورت مجزا در این دو طبقه زندگی می کنند یک کاربرد روزمره عالی دارد که شاید به ذهن خیلی از افراد هم نرسد.

هماهنگی های روزانه ، مکالمات کوتاه ، خبر دادن های کوتاه ، جزء کاربردهای بیسیم واکی تاکی است که هر کسی می تواند از بیسیم استفاده کند.

علاوه بر مصارف عمومی مردم ، بیسیم واکی تاکی در محیط صنعتی هم کاربردهای زیادی دارند که در روند تولید و ساخت بسیار پرکاربرد و تاثیر گذار است.

بیسیم واکی تاکی مجاز و غیرمجاز

باید در نظر داشت که در اکثر فروشگاه ها می توان بیسیم تهیه کرد ، اما اینکه بیسیم واکی تاکی مجاز یا غیر مجاز باشد خیلی مهم است ، بیسیم های مجاز قابل استعلام از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند ، کارت حمل دارند و توان خروجی آنها 500 میلی وات می باشد، اما بیسیم واکی تاکی غیرمجاز دقیقا برعکس موارد ذکر شده است.بیسیم واکی تاکی در محیط صنعتی حتما باید از نوع مجاز واکی تاکی ها باشند تا در روند استفاده از نظر امنیتی دچار مشکل نشوید.

بیسیم واکی تاکی موتو R4

کاربرد بیسیم واکی تاکی در کارهای صنعتی

در حوزه صنعتی بیسیم واکی تاکی در اغلب ، کارخانجات ، کارگاه های صنعتی ، سوله های بزرگ ، تولید ها ، …. کاربرد دارد ، برای مثال استفاده این بیسیم در مجموعه های ذکر شده :

  1. خط تولید
  2. نگهبانی و حفاظت فیزیکی
  3. حراست
  4. مدیریت
  5. HSE
  6. فناوری اطلاعات
  7. تعمیرات
  8. حمل و نقل

و تمامی بخش های موجود در کارخانجات قابل استفاده است.

چگونه از کانال های بیسیم واکی تاکی استفاده کنم ؟

گروه های زیادی در کارخانجات و کارگاه های صنعتی در حال کار هستند ، اولین نکته که به ذهن می رسد این است که امکان تداخل مکالمات مابین گروه های کاری برقرار می شود . برای اینکار می توانیم از کانال های که بر روی واکی تاکی ها تعبیه شده استفاده کرد ، مانند شکل زیر

  1. کانال یک ( مدیریت)
  2. کانال دو ( حراست )
  3. کانال سه ( خط تولید)

به همین روش می توانید به راحتی گروه های کاری را در نظر کانال ارتباطی مدیریت کنید.

بهترین بیسیم برای کارخانه

همیشه در نظر داشته باشید بهترین بیسیم باید با در نظر گرفتن شرایط کارخانه و محیط کاری انتخاب شود

شرایط محیطی کار که در انتخاب واکی تاکی مهم است

  1. دمای محیط
  2. رطوبت
  3. گرد و خاک
  4. صدای مزاحم محیطی
  5. دسترسی به برق توسط کاربر بیسیم
  6. گاز

مواردی که به آنها اشاره شده است ، در انتخاب نوع و مدل بیسیم واکی تاکی بسیار مهم است

برای مثال پیشنهاد ما برای کارخانه سیمان ، استفاده از دو بیسیم واکی تاکی موتوکام MC555 و موتو R4 می باشد ، که حتما به همراه کیف به مشتری عزیز پیشنهاد می گردد.