در صنعت واکی تاکی عمدتاً واکی تاکی یک دستگاه رادیویی است که عملکرد آن عمدتاً برقراری تماس صوتی است.

با پیشرفت تکنولوژی روز به روز کارکرد واکی تاکی ها به شدت به چشم می آید.

اگرچه عملکرد پایه واکی تاکی در صنعت واکی تاکی تغییر چندانی نکرده است ، اما فناوری پردازنده داخل واکی تاکی در حال ارتقا است.

پردازنده سیگنال دیجیتال و کدک صوت را می توان در دستگاه های واکی تاکی استفاده کرد که کیفیت صدا، ثبات سیگنال واکی تاکی بهبود بخشد.

آنتن بلند بیسیم هایترا

فناوری پردازش سیگنال دیجیتال (DSP)

پردازش سیگنال دیجیتال بیشتر در واکی تاکی استفاده می شود. فناوری پردازش سیگنال دیجیتال می تواند عملکردهای دیگری در صدا انجام دهد.

تکنولوژی دیجیتالی

واکی تاکی دیجیتال از فناوری پردازش سیگنال دیجیتال برای دیجیتالی کردن سیگنال صوتی استفاده می کند و از فناوری مدولاسیون دیجیتال و دمدولاسیون برای تبدیل سیگنال دیجیتال به سیگنال RF قابل انتقال استفاده می کند.

شبکه رادیویی برد کوتاه (SRWN)

شبکه رادیویی برد کوتاه (SRWN) نوع جدیدی از فناوری ارتباطات بی سیم است که از تجهیزات رادیویی کم مصرف برای ایجاد یک شبکه ارتباطی بی سیم نقطه به نقطه یا چند نقطه در فاصله کوتاه استفاده می کند.

این فناوری می تواند ارتباط مستقیم بین دستگاه های واکی تاکی را بدون پشتیبانی از ایستگاه پایه ایجاد کند و برای سناریوهایی مانند نجات اضطراری و اکتشاف میدانی مناسب است.

فناوری موقعیت یابی GPS

فناوری موقعیت یابی GPS می تواند واکی تاکی را قادر سازد تا عملکرد موقعیت یابی و خدمات اطلاعات موقعیت مکانی بهتری را ارائه دهد. از این فناوری می توان برای نظارت و مدیریت استفاده کرد، مانند ردیابی مکان و مسیر حرکت کارکنان در زمان واقعی.

ثانیا، دامنه کاربرد واکی تاکی نیز در حال گسترش است. به ویژه در برخی زمینه های خاص مانند امنیت عمومی، امداد و نجات، عملیات میدانی و غیره، تقاضا برای واکی تاکی گسترده تر و فوری تر است. بنابراین، واکی تاکی های مدرن فقط یک دستگاه ارتباط صوتی ساده نیستند، بلکه باید عملکردها و سناریوهای کاربردی بیشتری داشته باشند.

در ادامه…..

در طراحی واکی تاکی نیز به طور مداوم در پاسخ به نیازهای در حال تغییر تنظیم می شود. واکی تاکی های مدرن فقط یک دستگاه دستی ساده نیستند، بلکه می توانند به روش های مختلفی با هم ترکیب شوند

اگرچه ظاهر و عملکردهای اساسی واکی تاکی تغییر چندانی نکرده است، فناوری داخلی و سناریوهای کاربردی آن به طور مداوم در حال توسعه و گسترش هستند.